12 augusti 2010

Att flytta hem igen

Väldigt många flyttar från sin hemort. Alla vet hur det är. Inte alla flyttar hem igen. Det är nästan mer spännande än att flytta bort. Eller åtminstone precis lika spännande. Jag börjar på ett nytt jobb som jag jobbat på förut. Jag flyttar till en by där jag bott förut. Men jag har inte haft nåt ansvar på mitt jobb och jag har inte bott i ett eget hus. Så på nåt sätt är allt så nytt, fast det är ändå gammalt. Det är spännande.
På måndag börjar jobbet och jag vet nästan ingenting, men det är jag ganska van vid sedan tidigare arbetslivserfarenhet så det oroar mig inte så mycket. Det hinner ordna sig. Första veckan ska jag ändå bara lära känna klasserna lite. Hur länge tar det innan man lär sig namnen på typ 12 klasser?

Vi börjar nu få ordning på huset. Man ser att nån bor där. Man ser att vi bor där. Det känns bra, fint och hemma. Vi får spontanbesök när som helst. Vi lagar mat på eldstaden ute bara för att det är mysigt att sitta där. Vi njuter av att inte höra tvärbanan passera var 10:e minut. Vi hämtar jordgubbar, potatis och lök från mammas land. Men när vi handlar på ICA, förvånas jag över det lilla utbudet. Att det bara finns tre sorters Valioyogurt att välja på, till exempel. Men man vänjer sig nog.

Det är fint här.

Inga kommentarer: