16 augusti 2010

Första dagen på nya jobbet

Först väntade vi på chefen som skulle komma med fika. Alla var väldigt snälla och trevliga och hälsade och tog i hand och vi pratade om gruvan, Pajala-mentalitet, bilar, väghållningen och egna företagare.
Sen kom chefen med fikat så vi fikade och pratade lite mer om ovanstående saker och lite om vilka som ska jobba och hur mycket. Med humor skämtar de om avhoppen som sker ett efter ett på arbetsplatsen och jag anar den djupt rotade ei se kannatte-mentaliteten (det lönar sig inte).

Sen kikade vi lite i musiksalarna där jag ska husera, jag fick skrivbord, nycklar och allt sånt trevligt. Vi fick lunch på Thairestaurangen och pratade om livet i Stockholm och björnjakt.

Sen jobbade jag lite och sen gick vi till kommunen och träffade chefens chef och fikade lite till. Sen planerade jag lite till och åkte hem.

Hemma så föreslog Anders att vi skulle gå och fiska så det gjorde vi. Och jag tänkte att har man så här nära till rekreationen så kan man ju ha hur stressigt jobb som helst.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter som en härlig dag.
Men historian förtäljer inte om ni fick någon fisk!

Anonym sa...

Åh vad det är länge sen jag läste din blogg! Tror jag? Eller så har det bara hänt mycket i ditt liv den sista månaden! Hoppas du har det bra (det ser så ut)! Försökte ringa dig men jag antar att du var på nya jobbet och har fullt upp med nya livet och flytten. Kram //Julia

Anonym sa...

Jag får extremt mycket hemlängtan när jag läser detta. Hoppas att alla är snälla mot dig på jobbet! /Robert