26 augusti 2010

Jag bloggar för sällan

Det beror mest på att vårat internet inte funkat som det ska.
Iallafall så trivs jag svinbra på jobbet. Eleverna är så snälla. De blir tysta på en gång när man ber dem. Jag kan ge en sträng blick, och de fattar på en gång att det är dags att skärpa till sig lite.
Idag hände följande positiva grej:

Vi satt i ring och var mitt i en övning när en unge sa "Slutar vi inte nu?" Jag tittar på klockan och ser att vi slutar.
"Ja! Det gör vi ju, vad fort det gick!" Då säger en unge "Ja, det är för att vi haft så roligt, tiden går fort när man har roligt!"
Helt underbart! Och detta var femmor. Ni minns kanske de femmor jag haft senast. De som tyckte allt var tråkigt och inte kunde vara tysta nog länge för att te emot instruktioner.

Jag har också träffat alla högstadiegrupper utom en. Min oro var mycket obefogad. De är kloka, roliga, smarta, ambitiösa. En del. Och andra kommer för att de måste men är inte särskilt mycket för musik. Men de vågar säga, de vågar fråga. Och de lyssnar. Eller ser ut som att de lyssnar i allafall. De rör inte instrumenten om de inte ska. De försöker vägra göra saker, men jag får dem ändå att vara med till slut (cred till mig!).

Så, jag trivs på jobbet och hemma. Anders han klyver ved dagarna i ända så vi slipper frysa i vinter.

Hej svejs!

Inga kommentarer: