22 oktober 2011

En introvert person

Jag ska bara... säger jag och hittar på än det ena, än det andra för att slippa börja plocka undan saker som ligger och stökar överallt.

Tex hittade jag på att göra ett test på om man är en introvert eller extrovert person. Här är mitt resultat. Inte så förvånande.


Du är introvert

Du är övervägande en introvert person och har en tendens att vara inåtvänd. Du hämtar energi från ditt inre liv av tankar, reflektioner och beslut.
Du uppfattar det som störande och överväldigande att ha för många människor omkring dig. Du föredrar samtal som går på djupet med en person åt gången.
Du tänker efter innan du svarar och tycker inte om att bli avbruten. Du är ansvarsfull, kreativ och har starka analytiska förmågor.

Din introverta hjärna
Din hjärna har låg tolerans för signalämnet dopamin. Därför blir du nervös och utmattad när det frigörs för mycket dopamin, som till exempel vid sociala tillställningar.
Introverta personer reagerar positivt på det lugnande ämnet acetylcholin som frigörs när du till exempel läser eller tecknar (eller stickar!).

1 kommentar:

Annica sa...

Jag är då alltså också en introvert person, det beskriver ju mig på pricken ;)