26 juli 2010

Hemma igen

Helsingborg var mycket trevligt, men nu är jag hemma igen. Hemma är också mycket trevligt. Anders jobbar dag den här veckan och det är lite ovant, men också trevligt. Förutom att jag om min kropp omedvetet vill, kan sova huuuur länge som helst eftersom ingen väcker mig. Både Anderas och Fia dyker upp i veckan och det är verkligen trevligt! Och mamma och Gunnar kikar förbi här i morgon natt för övernattning på väg från Malmö. Jag borde göra lite planering, men har en känsla av att det inte blir så mycket av det. Vi får väl se.

Snart är det middagsdags i hemmet, så snart mannen kommen hem från affären ska vi (med mig i ledningen) koka linssoppa. När jag var liten försökte Gunnar lura mig att det var ögonlinser som flöt omkring i soppan. Jag gick kanske inte riktigt på det, men det födde nån slags äckelkänsla inför matlinser och det tog några år hemifrån innan jag gav mig på att laga det.

Hej hopp!

Inga kommentarer: