19 juli 2010

Förberedelser

På onsdag drar jag och Fia iväg på cykelsemester. Vi tar tåget ner till Malmö, och där cyklar vi söderut (ja, det går att komma mer söderut än Malmö) och vidare till Ystad. Har vi tänkt. Sen hur det blir får vi ju se. Jag känner att våra fenomenala x10 Minisar kommer att komma väl till pass. Dock har vi investerat i en Sverigeleden-karta som enligt upphovsmännen är ett måste när man ska cykla Sverigeleden. Det är alltså det vi tänker göra. Inte hela på en gång, förstås, för den är jättemånga mil, 950 om man cyklar exakt allt. Planen är att ta Skåne i år, och ungefär där vi slutar i år, där fortsätter vi nästa år.
Så jag håller på att packa. Målet är att allt ska rymmas i cykelväskan, för jag vill inte ha ryggsäck på ryggen när jag ska trampa flera mil om dagen. Tältet ska med, och sovsäck och liggunderlag och spritkök. Det ska bli så himla spännande! Och så kul att se Skåne igen, sommar och fint, för jag vet, att i Skåne ser man låååångt. Det är kul. Och det är nåt annat än tallar och granar som slukar vägen framför en.

Fortsättning följer...

1 kommentar:

ejkej sa...

åh! jag cykelsemestrade mycket när jag var ung (haha) dvs för några år sedan. packningen var ett gissel. men vi lyckades bra. fråga mig om du vill ha tips.

jag har cyklat stockholm-jogersö (utanför oxelösund), stockholm-åmål (den längsta cykelsemestern) och stockholm-linköping. stockholm-linköping cyklade jag dessutom ensam. shit.

nu för tiden åker jag bil. men fan, jag blir avundsjuk! vill också!