18 juli 2010

Angående tårtan...

...så kan man nog säga att den räcker till fyra personer om man är villig att ta normalstora tårtbitar (halva står ännu i kylen). Jag gjorde som sagt en halv sats, men i slutändan användes bara hälften av den botten. Jag var lite orolig att det skulle bli fel och dåligt när man halverade mängden, men det gick ju hur bra som helst. Spännande var ju dessutom att den innehöll varken smör eller mjölk, endast lite kokande vatten.

Idag är det bara 21 grader här. Det är skönt, det är även lite molnigt. Gårdagen spenderades i Tanto med vänner. Det duggade lite och i satt kvar där på picknickfilten och fortsatte fika och njöt av svalkan. Det var otroligt skönt att känna att det inte var för varmt för en gångs skull. Nå väl, jag ångrar kanske mina ord om ett halvår när jag skrapar rutorna och hoppas på att bilresan till jobbet ska gå vägen när termometern visar -32.

Inga kommentarer: