4 januari 2010

Gve-Sthlm

En natt på tåg. Kvällen började bra. Jag stickade klart lillebrors andra vante och nästan en åt mig, hade lite tågpicknick och trivdes. Precis när jag skulle försöka sova kliver det på en man och det bli krångel med platserna för att nån hade djur som blabla och nån kunde inte sitta där för att hej och hå. Jag försökte göra mig osynlig för jag hade en skitbra plats och en lagom stor hund. Jag borde ha erbjudit min plats åt han som klev på, men jag ville inte. Jag ville verkligen inte. Så jag satt där och låtsades fiffla med min mp3 och se ut som att jag inte hörde nåt, med ett lätt dåligt samvete i bröstet. Jag tyckte nog att jag var värd den här bra platsen som jag ju fått. Allt löste sig och jag fick sitta kvar. Hehe.
Framåt tvåtiden önskade jag att jag aldrig skulle behöva genomlida ett sittplats på ett tåg i 14 timmar någonsin igen. När jag suttit på alla sätt som går att sitta och även lagt mig på golvet hos Chicko ett tag och tiden gick och gick bad jag en bön till en högre makt om att få somna. Tydligen så gjorde jag det för sen vaknade jag och det var ljust och vi hade passerat Gävle.

Jag kom hem. Fick rengöra frysen från diverse delikatesser som ruttnat i den under två och en halv veckas tid för att den av någon anledning varit avstängd. Trevligt.
Sen skrev jag iallafall klart fältstudierapporten som ska in i morgon. Goda marginaler den här gången må jag säga.

Nu funderar jag på om jag ska packa upp, eller sticka, eller läsa teater M:s c-uppsats... och på hur jag ska kunna plugga på onsdag när inte ett enda bibliotek är öppet i hela jävla stan.

Precis en vecka kvar till mattetentan.

Inga kommentarer: