12 januari 2008

Marika: 223 år

Enligt några mycket tillförlitliga tester på Facebook så är jag egentligen född på 1800-talet, och min egentliga ålder är 55. Annan fakta är att jag tar med mig en plastpåse hemifrån när jag går och handlar. Det handlar dock inte om snålhet, utan om miljö-omtanke. Plus att vi har mer plastkassar hemma än vi hinner använda till våra sopor. Annars skulle det kunna läggas till på min "jag-är-pensionär"-lista.
I morgon ska vi låna pappas bil och fara och storhandla. Kanske nåt att lägga till på listan? Vi ska köpa en megabal med toapapper och många kilo hundmat hade vi tänkt, eftersom vi snart får tillökning i familjen av en bedårande byracka till.
Trots att jag, som jag nämnde tidigare, planerar mitt liv i jag-form, så är det väldigt trevligt att säga "vi ska".

Idag har jag fixat bromsarna på min cykel helt själv. Det var inte svårt, det var kul och jag blev jättesmutsig på fingrarna, så smutsig att jag fick tvätta med YES. En bra kvinna reder sig själv!

Jag håller på att renskriva mitt släktträd, det är ett projekt som heter duga må jag säga. Jag har kommit fram till att mommo och moffa är fjärdekusiner, inte ovanligt i Tronedalen. De är även släkt på annat sätt i nionde led. Mycket intressant.
När det är klart ska jag nog kartlägga min nu levande släkt så långt jag kan tror jag. Det är ju trevligt att veta vilka som lever också, de jag skriver om nu är ju döda hela högen, utom just mommo och moffa. Det finns anor ända bak till 1300-talet. Coolt!

Hej då!

Inga kommentarer: