28 augusti 2012

Huset är hemma

Jesus, vilken dag.
Herre gud och fy fan i samma mening. Jag är helt slut i huvudet. Dagen kan sammanfattas med ett ord: spännande.

Huset kom inte i natt, de fick stanna eftersom det regnade så förbannat. Det var bra för då kom det i dag, i dagsljus och utan regn. Hela, eller åtminstone halva, byn har varit åskådare och jag klandrar dem inte. Det är inte varje dag som är så här spännande!
 Både radion och Pajala TV har varit med och dokumenterat. Läs och lyssna här om ni är intresserade. Jag talar meänkieli så gott jag bara kan.




Ja, vad ska man säga? Det är helt sjukt att det ens är möjligt att genomföra en sån här grej. Töre Husflytt har ansvarat för arrangemanget av kalaset, Tungdragarna AB har ansvarat för transporten. Betalar gör ju vi med hjälp av Sparbanken Nord. Herregud vilken trafik det är här utanför ikväll! Det har nog femdubblats bara idag. Hoppas det lugnar ner sig, så här kan man ju inte bo...

1 kommentar:

annica sa...

gud så roligt att huset har hittat hem, jag har följt flytten med spänning härifrån Luleå och Henriks pappa har rapporterat från Töre ;)

Lycka till nu med resterande projekt, får komma upp och titta in till er här i framtiden, i nya huset :)