14 februari 2011

Inte så farligt ändå

Idag inser och konstaterar jag att det är inte så hemskt jobbigt och farligt att jobba heltid som musiklärare som jag först trodde. Det är faktiskt väldigt roligt!
När jag tackade ja till att ha klassmusik i åk 4-9 så gjorde jag det med en känsla av "vad-ger-jag-mig-in-i?". Jag föreställde mig långa, högljudda dagar med tinnitus och röstproblem. Än så länge har jag varken tinnitus eller röstproblem. Jag har däremot många fina, ärliga elever och många samarbetsvilliga och öppna kollegor.

Jag trodde det skulle vara ett ensamt jobb. Men icke. Jag träffar någon eller några av mina Kulturskolekollegor varje dag och vi pratar om musik, planerar framträdanden och skojar litegrann. Jag har också ett nära samarbete med framför allt lärarna på mellanstadiet, men också med många på högstadiet. Rektorerna är tydliga och villiga att hjälpa när det dyker upp problem.

Det är fint!

Det är också kallt som fan ute. -34 hade vi i morse, och meterologerna förutspår att det kan bli neråt 40. Det är inte lika fint. Nu ska jag träffa åttor!

Inga kommentarer: