11 februari 2010

Aktuell klädsel:

- långkalsonger och såna där tjocka mjukisbyxor
- linne, collagetröja och Islandskofta i jätteäkta ull
- vanliga sockar, yllesockar och duntofflor.

Jag tycker fortfarande att det är kyligt här inne. Nu har jag lagt filten i knät och den värmer känner jag, lite te på det hela så blir det kanske finemang. Fingrarna är i alla fall inte stelfrusna så jag kan skriva.

Jag sitter alltså hemma och pluggar. Jag minns när jag gick på gymnasiet och man inte fick ha ytterkläder på sig på lektionerna, vi protesterade för det var så jävla kallt i klassrummen så man frös ihjäl. Till svar fick vi att det är bra när det är lite friskt för då kan vi kan koncentrera oss bättre och liknande. Jag är fortfarande inte övertygad, och kom då ihåg, att det är lärare jag ska bli.

Jag tror det är en myt.

1 kommentar:

Anonym sa...

så brukar jag också gå omkring, i islandströja och yllestrumpor och huttra med en kopp thé i handen. Dom som säger att det bara hjälper en att koncentrera sig har antagligen väldigt varmblodigt, tjockhudat påbrå eller så har dom aldrig frusit. /julia