16 oktober 2006

Positiva höst!

Jag har aldrig, och jag säger aldrig, haft såna här känslor för hösten som jag har nu. Oktober brukar vara min värsta månad på hela året. Men, inte nu. Jag njuter i fulla drag, lite musik i öronen, kylan biter en liten aning i kinderna, torra löv som knastrar under fötterna när man går... Varför har jag inte sett det här förut?

"Luften är klar som en silversträng,
smått biter kylan min kind,
några höstlöv leker i luften,
med hjälp av en virvlande vind."

...och Chicko vill gärna ha en bit av min macka, fast hon har fått ett stort saftigt älglårben idag. Men hon får tigga så mycket hon vill, jag är bara glad att vännen är med mig igen! Vi två.

Denna vecka har jag två schemalagda lektioner. Men, en jäkla massa att läsa! Jojo, men det känns bra. Vet inte vad jag har för energiproblem, jag kan inte somna på kvällarna och jag är inte trött på mornarna. Var det Pajalaluften? Det är ju i och för sig inte något dåligt att vara pigg!
Ja. Då har jag dryftat det jag hade behov av att dryfta denna kväll.
God natt!

Inga kommentarer: