12 september 2013

Vad händer på nätet?

Förr, i min ungdom, när jag var universitetsstuderande, då kunde jag sätta mig vid datorn för att kolla nån social medie till exempel Facebook och sen blev jag kvar där resten av kvällen.
VAD gjorde jag på internet i flera timmar, undrar jag nu?
Nu skummar jag Facebook, kollar några bloggar och sen är det liksom jaha? Vad ska jag göra nu? Googla nån sjukdom? Lunarstorm? Skunk? Nej, just ja, de finns typ inte längre. Nåt jag börjat med nyligen är att beundra mina framsteg på RunKeeper. Det är trevlig sysselsättning. Men oftast går jag från stickningen och tv:n till sängen. Utan att mellanlanda vid datorn.

Men jaha! Nu vet jag! Jag chattade. MSN. Det var ju det jag gjorde. Och då tog ju alla andra göromål hundra gånger längre. Vi har inte ens msn installerad på den här datorn. Minns ej när jag msn:at senast. Det har i alla fall inte hänt i det här huset. Då chattade man ju med alla sina vänner där. Den tiden verkar vara förbi...

Inga kommentarer: