1 september 2012

Hurtbullen knockar nackontet

Ännu en dag då jag vaknar med ont i ryggen/nacken/huvudet. Det börjar liksom bakom vänster skulderblad och strålar sig uppåt. Det beror INTE på stickningen, för jag har knappt stickat nåt alls denna vecka.

Det gör ont och får mig på dåligt humör. Nu ska vi ut och köra med hundarna, dvs Anders ska köra och jag ska cykla med. Jag ska se detta som uppvärmning och sedan ska jag springa min lilla runda. Efter det bör det onda miskat något. Jag måste värma upp ordentligt innan jag springer, annars får jag vääääldigt ont i benhinnorna. Det är ju både bra och dåligt.

På husfronten händer inget. Vi kan inget göra förrän huset är uppallat som det ska stå och det arbetet börjar på måndag. Anders har med andra ord varit ledig i onödan denna veckan. Kul. Inte.

Hoppas verkligen att motionen kan muntra upp mig, så här kan man ju inte ha det...

2 kommentarer:

annica sa...

Kanske hjälper med en ny kudde, typ tempus eller memoryfoam. Henrik har tidigare haft problem med nacken men sedan han började sova på en memoryfoam kudde så får han inte längre ont men sover vi över någonstans och har glömt hans kudde så får han ont direkt. Kan vara värt att testa. Lycka till med huset.

Anonym sa...

jag hade så när jag övade orgel så var det som en isande värk på vänster sida av skulderbladen och upp mot huvudet. Usch jobbigt var det! Det höll i sig även om jag tog paus från spelandet. Men det uppkom när jag började öva mycket och sen försvann det när jag slutade! Men jag gick till sjukgymnast och fick lite övningar att göra, är det en isande/ilande känsla så är det troligt att det är en nerv i kläm pga att man sitter och spänner sig. Spikmatta lindrade tyckte jag!! och små mikropauser. Hoppas du blir kvitt det!! kramkram//julia