22 maj 2012

Sjukskriven = spela The Sims

Kom just på att nu är ju ett ypperligt tillfälle att nörda ner sig med The Sims tills ögonen bli fyrkantiga. Även om jag läste nånstans att man inte ska anstränga ögonen när man fått hjärnskakning. Men vadå? Ska jag ligga ner och blunda i en vecka? Snacka om att bli störd på riktigt. Det går ju inte.

Huvudvärken är något otrevligare i dag än igår. Tror det är för att jag har svårt att vara helt stilla. Helst ska man ligga horisontellt också, enligt min moster som har ett helt arbetsliv inom vården bakom sig.

Rex fick komma hem igår, Stella är kvar hos hundvakterna. Vilda hundar kan man inte ha hand om när man har skallskada. Men tama, snälla, hundar som Rex går bra. Dock kände jag att jag ej ska gå så mycket, ty det påverkar huvudet. I går nös jag. Det gjorde fruktansvärt ont!

Dessutom är det strul med husflytten. Blir kanske ännu dyrare än vi tänkt och det går inte. Nå, det löser sig, men en annan skulle ju få huvudvärk av mindre...

I framtiden om någon tycker jag är trög eller korkad, så kan jag alltid skylla på att jag slagit i huvet. Bra va?

Inga kommentarer: