26 juli 2008

Semester

Det känns ganska vuxet. Att säga att man har semester, och inte sommarlov. Jag har ju lov från skolan, men nu är jag ju även ledig från sommarjobbet. Och jag befinner mig i Anttis. En vecka har gått, en vecka kvar. Jag väntar på att molnen ska skingras så solen får gassa i fred så jag kan gå ut och finslipa min solbränna. Det blåser skönt så det är inga mygg eller andra flygfän heller.
Däremot verkar det som att det är fint i resten av landet för ingen är ju inne på msn. Jo, fyra, och om jag ska gå på min väderteori så är det trist väder i Göteborg, Södertälje och på Gotland. Men i Enköping skiner solen har jag hört.
Jag har inte så mycket att skriva egentligen, jag fördriver bara tid. I väntan på solen. Jag vet inte ens om nån läser det här? Jag ska installera en räknare så jag får se. Med risk för den bittra sanningen att jag har inte har några läsare. Det vore trist, fast å andra sidan så skriver jag ju för min egen skull och inte andras. Men, jag ska vara ärlig, om jag bara skrev för mig själv så skulle jag ju kunna nöja mig med en vanlig privat dagbok.

Kanske borde jag fortsätta på mitt dockhus?